CELEBRACIÓ DEL DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT

Per celebrar el dia mundial del medi ambient, el divendres dia 3 de juny des de la comissió de medi ambient vam organitzar una sèrie d'activitats.

En primer lloc es van lliurar els premis del concurs aula amigable. El primer classificat ha estat 1r ESO D i el segon classificat 1r ESO E. Enhorabona per la bona feina feta al llarg del curs. Els dos grups podran gaudir d'una excursió en caiac i paddle surf.

Al final del segon pati, els alumnes de 1r i 2n ESO vestits amb camisetes de color groc, verd i blau van fer tres erres humanes per tal de simbolitzar les accions de reduir, reciclar i reutilitzar.

Finalment, els alumnes que formen part de la comissió ambiental del centre van pintar el logo que ells mateixos van elaborar durant aquest curs.

LOGO COMISSIO MEDIAMBIENT p

Aquí podeu veure algunes fotografies de les diferents activitats.

medi 2016 1   medi 2016 2

medi 2016 3   medi 2016 4

ÈXIT DE LA GIMCANA DEL MEDI AMBIENT

El pFullSizeRenderpetitaassat dia 21 de març els alumnes de 1r d'ESO van realitzar la Gimcana del Medi Ambient. Va ser organitzada per la comissió amb l'ajuda d’alumnes de 2n d’ESO. Volem agrair la seva col·laboració i bona feina.

Els guanyadors són el grup número 10 de 1r A, que rebran com a premi un berenar a la cantina del centre.

Enhorabona!

UN SANT JORDI NO CONSUMISTA

Des de la Comissió de Medi Ambient volem celebrar el dia de Sant Jordi  conscienciant l’alumnat de la importància de donar una segona vida a llibres, CD o pel·lícules que ja no fem servir, perquè siguem tots conscients que també poden reutilitzar allò que els companys ja no volen.

Per tot això, enguany es farà el I Mercat d’intercanvi de l’IES Josep Maria Quadrado. La idea és que els alumnes  duguin els llibres i CD en bon estat  que volen intercanviar. Per cada cosa que  duguin se'ls donarà un tiquet amb el qual després en podran adquirir un altre.

El Mercat se celebrarà el divendres  22 d'abril  en els patis.  Els alumnes que tinguin tiquet podran baixar a l’entrada  on hi haurà una paradeta amb tots els objectes per intercanviar.

Gràcies a l'ajuda de les porteres, podrem deixar els objectes a porteria.

Amb la idea que tot es pot reutilitzar i no s'ha de llançar quan encara està en bon estat, tot allò que no s’hagi intercanviat es durà a Càritas.

És important explicar als alumnes la importància de donar una segona vida a les nostres pertinences, ja que el que ja no és bo per a nosaltres pot ser bo per a un company.

Els alumnes de la comissió estan preparant un petit obsequi per a tots els alumnes i professors que  vulguin celebrar sant Jordi amb nosaltres. Per açò vos demanam que si utilitzau càpsules Nespresso ens les feu arribar a través d'una capsa que col·locarem a la sala de professors.

Moltes gràcies.

JA TENIM LOGO PER A LA COMISSIÓ DE MEDIAMBIENT

Els alumnes que formen part de la Comissió de medi ambient han estat treballant en la confecció d'un logo. Després de dues setmanes de feina, en què cada alumne n'ha elaborat un, s'ha triat el de l'alumna Marta Vinent López, de 1r D d'ESO. logo mediambient 2016Aquests alumnes es reuneixen cada dijous en el primer pati per a realitzar diverses activitats, com per exemple passar per les aules per a puntuar-les en el concurs "Aula amigable", o cercar notícies relacionades amb el medi ambient i penjar-les a la cartellera que hi ha al passadís de les aules de baix.

RESULTATS DE L'ENQUESTA : TAMBÉ PER NADAL, CONSUM RESPONSABLE

Aquest any la comissió ambiental treballa el tema del consum responsable. El consum és la clau de la societat en què vivim i creiem que val la pena aturar-se a pensar en els hàbits de consum de cadascú. Per açò hem realitzat una petita enquesta a tot l'alumnat d'ESO.

Després d'emplenar l'enquesta, cada alumne havia de pensar un possible regal més sostenible i escriure'l o dibuixar-lo en papers de colors. Els alumnes de la comissió ambiental han utilitzat tots aquests papers de colors amb molt bones idees per empaquetar dos regals que estan exposats a l'entrada de l'institut.

Us convidam a fer-hi una ullada perquè agafeu idees per fer un regal més sostenible.

Des de la comissió ambiental aprofitam per desitjar-vos unes molt bones festes de Nadal.